MŁODZIEŻ
ROZPOZNANIE (DIAGNOZA):
- Określanie możliwości intelektualnych (IQ)
- Dysleksja, dysgrafia (część psychologiczna) - specyficzne trudności w pisaniu i czytaniu u dzieci i młodzieży o prawidłowym rozwoju umysłowym, spowodowane zaburzeniami niektórych funkcji poznawczych (głównie językowych) i motorycznych oraz ich integracji, uwarunkowane nieprawidłowym funkcjonowaniem centralnego układu nerwowego
- Trudności wychowawcze wieku dorastania
- Kłopoty z nauką
- Zakłócone relacje z rodzicami i nauczycielami
- Nieprawidłowy kontakt z rówieśnikami (izolacja, wycofanie, brak przyjaciół…)
DZIAŁANIA PROFILAKTYCZNE I WSPOMAGAJĄCE:
- "Trening asertywności" - warsztaty grupowe i zajęcia indywidualne
- Rekonstrukcja systemu wychowawczego z udziałem rodziców i młodocianych
- Umiejętność radzenia sobie w trudnych sytuacjach życiowych (na bazie "Treningu asertywności" i "Szkoły dla rodziców")
- Redukcja stresu - techniki relaksacyjne i wyciszające oraz obniżające napięcie mięśniowe i emocjonalne